Vypružení železničního nákladního vozu s nízkou vlastní hmotností
Suspension of light weight railway freight wagon
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Buchta Jan
Supervisor
Heptner Tomáš
Opponent
Čapek Jan
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelDefended
2017-09-06Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce se zabývá nákladními vozy s nízkou vlastní hmotností vybavenými podvozky Y25. Zkoumá jejich vlastnosti a chování, zejména bezpečnost proti vykolejení na zborcené koleji. Pro určení těchto vlastností byl vytvořen analytický výpočtový postup k určení změn kolových sil, který lze použít pro všechny vozy, vybavené standardními podvozky Y25. Výpočtový postup byl validován za pomoci programu Simpack. Dále byl vytvořen ideový návrh alternativního pružícího prvku a jeho základní výpočet. Thesis is concerned in lightweight railway freight wagon with Y25 bogies. It researches their properties especially the safety against derailment on the twisted track. To determine these properties, an analytical calculation procedure was made to determine the wheel force changes that can be applied to all vehicles fitted with standard Y25 bogies. The calculation procedure has been validated with Simpack simulation. Furthermore, the ideological design and the basic calculation of the alternative spring element were created.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [451]