Obrábění materiálů součástek letecké výroby
Finishing components of aircraft production
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Březina Martin
Supervisor
Rázek Vítězslav
Opponent
Kafka Jindřich
Field of study
Výrobní a materiálové inženýrstvíStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav technologie obrábění, projektování a metrologieDefended
2017-09-11Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce je zaměřena na kvalitu povrchové vrstvy po obrábění. Detailněji je zde zpracováno beztřískové obrábění se zaměřením na vibrační kuličkování. Dále se tato práce zabývá integritou povrchu se zaměřením na zbytková napětí. Podrobně je zde popsána nejpoužívanější slitina titanu v letecké výrobě Ti-6AL-4V. Předmětem experimentální části je návrh přípravku na vibrační kuličkování blisku 1°, vyzkoušení jeho funkčnosti při praktických testech a odladění vhodných parametrů pro celý proces vibračního kuličkování. V poslední části se práce zabývá měřením deformací lopatek po kuličkování a také změnou drsnosti lopatek. The thesis is focused on the suface layer quality after machining processes. The chipless machining process concerning vibratory shot peening is elaborated in more detail here. The following part deals with the surface integrity focusing on the residual stresses. Thoroughly described is the most used titanium alloy in aircraft production - Ti-6AL-4V. The experimental part consists of a design of a jig for the vibratory shot peening blisk 1°, testing its functionality in practical tests, and tuning appropriate parameters for the whole process of vibratory shot peening. The last part provides the measuring the deformation of blades after the shot peening and also the change of a blade surface roughness.
Collections
- Diplomové práce - 12134 [225]