Energetická náročnost jízdy elektrobusu
Energy demands of the electric bus drive
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Balashov Alexandr
Supervisor
Morkus Josef
Opponent
Barchánek Jan
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelDefended
2017-09-13Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této diplomové práce je stanovení energetické náročností jízdy elektrobusu SOR EBN 11 na lince 213. Na základě měření byla stanovena topografie trasy a průběh rychlosti jízdy elektrobusu, následné trasa byla rozdělena na úseky s konstantními parametry. V dalším kroku bylo provedeno měření zatížení autobusu v závislosti na obsazenosti vozidla. Změřené a vypočítané hodnoty byly použity pro výpočet odporu a energie na kolech pro každý jednotlivý úsek. Dále součásti práce je výpočet jednotlivých účinností pro každou fázi jízdy a vypočet celkové spotřebované energie elektrobusem pro celou trasu. Ve finálním kroku je provedeno porovnání vypočtených hodnot s hodnotami Dopravního podniku hl. m. Prahy. The purpose of this master's thesis is to determine energy demand of an electric bus SOR EBN 11 on the route 213. On the grounds of measurement was defined route's topography and the speed changes of the electric bus, afterwards the route was divided into sections with constant parameters. Further was to measure burden of the electric bus depending on the bus occupancy. Gauged and calculated numbers were used for calculation of resistance and energy on the wheels for every determined section. Next part of the master's thesis is computation of efficiency for every phase of ride and total consumed energy of the electric bus for the whole route. As the conclusion is drawn a comparison between calculated numbers and numbers of "Dopravní podnik hl. m. Prahy".
Collections
- Diplomové práce - 12120 [452]