Návrh a realizace systému elektronicky nastavitelných zkrutných stabilizátorů pro vůz projektu Formule Student
Design and realization of a system of electronically tunable anti-roll stabilizers for the project Formule Student
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Balcar Pavel
Vedoucí práce
Nečas Martin
Oponent práce
Pelikán Jan
Studijní obor
MechatronikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikyObhájeno
2017-09-08Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zabývá návrhem systému pro elektronické nastavování tuhosti zkrutných stabilizátorů pro vůz kategorie Formula Student SAE. V práci je rozebrán mechanický návrh polohování stabilizátorů, návrh hardwaru a softwaru elektronických jednotek pro samotné ovládání stabilizátorů a taktéž jednotky multifunkčního volantu formule, která komunikuje s jednotkou stabilizátorů po sběrnici CAN. Dále je zde popsáno testování systému, jeho přínos pro formulový vůz a navrženo několik rad pro možný budoucí vývoj systému. This diploma thesis deals with design of electronic system for semiactive actuation of anti roll bars for vehicle of Formula Student SAE category. Description of mechanical designation, hardware and software designation of electrical units for own electronic actuation of anti roll blades and also electronic unit in multifunctional steering wheel, comunicating with the other unit via CAN bus, could be found here. Testing of system, benefits of usage of such a system for Formula Student SAE vehicles and advices for possible future development are described in the end of this thesis.
Kolekce
- Diplomové práce - 12105 [219]