Zrychlení průjezdu tramvají přes kolejové konstrukce v pražské síti
Speed Increasing of Trams Passing through Rail Constructions in Prague Network
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Hradil Jakub
Supervisor
Pušman Vladimír
Opponent
Beneš Jiří
Field of study
Dopravní systémy a technikaStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav dopravních systémůDefended
2017-09-15Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce se snaží nalézt řešení, které by umožnilo zrychlit průjezd tramvají přes kolejové konstrukce v pražském provozu. První část práce popisuje technické a provozní parametry současných kolejových konstrukcí používaných v síti DP Praha a je doplněna o obrazovou přílohu s návěstmi, které jsou spojeny s kolejovými konstrukcemi. V další části práce jsou popsané kolejové konstrukce porovnány s těmi, které se používají v jiných městech. Zmíněny jsou také normy a předpisy, které s kolejovými konstrukcemi souvisí. Následně je představen vlastní návrh, který je konfrontován s vybranými problémy, které vyplývají z technických či legislativních omezení. V závěru se práce věnuje vytipování možných lokalit, kde lze navržené řešení realizovat, a obecnému hodnocení přínosů tohoto řešení. The thesis tries to find a solution, which would allow increase the speed of trams through the rail constructions in Prague network. In first part there is a description of technical and operational parameters of current rail constructions used in the Prague network. This part is supplemented by a pictorial attachment with signals connected to rail constructions. In next part of thesis, the described rail constructions are compared with constructions used in other cities. The standards and regulations in relation to rail constructions are also mentioned. Subsequently, there is presented the own design, which is confronted with selected problems resulting from technical or legislative limits. In conclusion, the thesis focuses on identifying possible locations where the proposed solution can be implemented and a general evaluation of the benefits of this solution.
Collections
- Bakalářské práce - 16112 [388]