Řídicí jednotka padákového kluzáku
Control unit of a paraglider wing
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Brož František
Supervisor
Čížek Jan
Opponent
Punčochář Jan
Field of study
bez oboruStudy program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav mechaniky tekutin a termodynamikyDefended
2017-09-05Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce se zabývá úpravou existující řídicí jednotky modelu padákového kluzáku v měřítku přibližně 1:2,5. V rámci předkládané bakalářské práce byla jednotka opravena a následně doplněna o nově navržený systém řízení směru letu pomocí náklonu pilota. Aby bylo možno provádět testovací lety nejen za velmi specifických povětrnostních podmínek a na odpovídajících letových terénech, byla řídicí jednotka doplněna o systém pohonu pomocí motorové gondoly. Kromě návrhových prací byl celý systém zrealizován, uveden do provozu a otestován v rámci několika letových zkoušek. Thesis is concerned with modification of existing control unit of a model of a paraglider wing in a scale approximetly 1:2,5. Under the terms of presented bachelor's thesis the control unit was repaired and subsequently improved by a newly designed system of controlling flight direction by schifting the weight of the pilot. In order to make flights possible not only in very specific wheather conditions and at appropriate flight sites, the control unit was fitted by a system of propulsion using a powered gondola. Apart from design activities whole system was implemented, put into operation and tested under the terms of several flight tests
Collections
- Bakalářské práce - 12112 [113]