Porovnání korekce astigmatizmu brýlovými a kontaktními čočkami u dětí ve věku od 7 do 15 let
Comparison of astigmatism correction with spectacle lenses and contact lenses for children aged from 7 to 15 years
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Palacká Kamila
Supervisor
Žáková Markéta
Opponent
Háčiková Svatava
Field of study
Optika a optometrieStudy program
Biomedicínská a klinická technikaInstitutions assigning rank
katedra přírodovědných oborůDefended
2015-06-22Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tatobakalářskáprácezahrnuje poznatky o refrakční vadě zvané astigmatizmus a jeho rozdělení. Velká část práceje věnována vyšetřovacím postupům a testům, které se používají při vyšetřování dětských pacientů. U dětí je dbáno především na přesnost vyšetření. Vyšetřovací metodyjsou rozděleny do dvou částí, na subjektivní a objektivní metody. Vzávěru je popsáno, jakými korekčními pomůckami lze astigmatizmus korigovat. Praktická část se týká porovnání brýlové korekce a korekce kontaktními čočkami u dětí vurčitém rozmezí věku. This bachelor's projectcontains the knowledge of the refractive defect called astigmatism and it's distribution. A large part of the project is about examination procedures and tests, which are used in examinations of pediatric patients. In children, the mainly care is taken on the accuracy of the examination. The examinations are separated to two parts on subjective and objective methods. In conclusionis described which corretion tools are able to correct astigmatism. The practical part is about comparison between wearing spectaceles and contact lens in children at specific age range.
Collections
- Bakalářské práce - 17101 [357]