ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Biomedical Engineering
  • Department of Biomedical Technology
  • Master Theses - 17110
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Biomedical Engineering
  • Department of Biomedical Technology
  • Master Theses - 17110
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Využití marketingu v řízení zdravotnického zařízení

Use of marketing in management of healthcare institution

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Langová Veronika
Supervisor
Borovský Juraj
Opponent
Šturcová Jana
Field of study
Systémová integrace procesů ve zdravotnictví
Study program
Biomedicínská a klinická technika
Institutions assigning rank
katedra biomedicínské techniky
Defended
2009-09-14



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá problematikou využívání marketingu v řízení zdravotnických zařízení. V teoretické části práce je nastíněno základní teoretické vymezení problémových oblastí - marketing ve zdravotnictví, řízení zdravotnických zařízení, marketingová strategie a její nástroje ve zdravotnickém sektoru. Experimentální část mé diplomové práce je zaměřena zejména na průzkum využívání marketingu a jeho nástrojů v konkrétních zdravotnických zařízení v ČR. Na jednotlivých příkladech jsou podrobně rozebrány možnosti interní i externí komunikace. Z dostupných zdrojů a získaných informací byl následně zpracován návrh na uplatnění marketingových nástrojů ve vybraném zdravotnickém zařízení. Součást této kapitoly také tvoří další dva průzkumy, které jsou zaměřeny na klienty, a které byly následně také využity pro návrh marketingových nástrojů.
 
This dissertation concerned with questions of usage of marketing in the management of healthcare institutions. An introductory part is devoted to the basic theoretical determination of problem areas A marketing in the healthcare, the management of medical facilities, the marketing strategy and instruments of management strategy in the healthcare sector. The next part of this thesis A the experimental section A focused mainly on a survey of use of marketing and on instruments of marketing in concrete healthcare facilities in Czech republic. Possibilities of internal and external communications are analysed in detail at the various examples. A proposal for the application of marketing instruments was subsequently processed of the available resources and of gathered information in a selected healthcare facility. The part of this chapter also includes two another surveys, which are oriented at clients and which were subsequently applied for a proposal of marketing implements.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/71266
Collections
  • Diplomové práce - 17110 [1122]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV