Vytvoření hry pro EEG biofeedback
Development of a simple EEG biofeedback application
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Svoboda Jan
Supervisor
Mužík Jan
Opponent
Koza Zdeněk
Field of study
Biomedicínská a klinická technikaStudy program
Biomedicínská a klinická technikaInstitutions assigning rank
katedra biomedicínské technikyDefended
2009-06-26Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Současné studie potvrzují úspěšné použití kombinace EEG biofeedbacku aherní konzole prodomácí trénink. Rozdíl není jen vceně avelikosti zařízení, ale především vevětší interaktivitěazábavnosti oproti tradičnímu EEG biofeedbacku. Studie zmiňují větší spokojenost pacientů ikvantitativní úspěšnost terapie ve srovnání s konvenční metodou. Cílem této práce je vytvoření interaktivní biofeedbackové hry pro PC, ovládané kombinací signálu EEG aklávesnice. Hra, jejímž žánrem jsou automobilové závody, byla vytvořena v C# aXNAGame Studio 3.0. Voblasti komunikace elekroencefalografem BrainScope 96 azpracovánísignálu navázala naprojekt Luboše Bohatce adále jej rozšířila. Hra byla úspěšně vyzkoušenanauložených EEG datech, generovaném monofrekvenčním signálu amimo poslední verzefrekvenční analýzy i?naživo?. Ve výsledku se zdá být dobrým základem pro další vývoj Recent studies claim successful use of combination of EEG biofeedback and videogame console for home training. The difference is not just in price and size of system, but more importantly in interactivity and enjoyment opposed to traditional EEG biofeedback. Studies mention more satisfaction among patients and quantitative success in therapy compared to conventional method. The aim of this work is to create interactive biofeedback game for PC that can be controlled by combination of EEG signal and keyboard. The genre of game is car racing and it was developed in C# and XNA Game Studio 3.0. The part providingcommunication with BrainScope 96 electroencephalograph and with signal processing is based on work of Lubos Bohatec and expands it further. Game was successfuly tested on both on stored EEG data, on generated mono-frequency signal and on live EEG signal. In result it seems to be a good basis for further development.
Collections
- Bakalářské práce - 17110 [869]