Vytváření objektů a dynamických 2D a 3D scén pro využití při rehabilitaci závrativých stavů
Generation objects and dynamic 2D/3D scene for usage at rehabilitation dizzy feeling
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Buřil Jan
Supervisor
Hána Karel
Opponent
Koza Zdeněk
Field of study
Přístroje a metody pro biomedicínuStudy program
Biomedicínská a klinická technikaInstitutions assigning rank
katedra přírodovědných oborůDefended
2009-09-15Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tatopráce se zabývá sestavenímsoftwaru pro řízenou 2D i 3D vizualizaci ovládanou pomocí jednoduché hardwarovénebo softwarovépomůcky. Klade si za cíl tento software na zakladě konzultací slékařem uvést do klinické prakce, kde by byl využit pro rehabilitaci nejenom zá-vrativých stavů a to za pomoci stabilometrické plošiny a stereoskopické projekce. Vzávěru této práce jsou shrnuta pilotní měření a naznačena cesta dalšího vývoje The thesis deals with the choice of a suitable method forconstruct simple software which will be controlled by a simple HW or SW aid and on the basis of consultations with doctors create a vision of a wholesome SW package for the dynamic use of 2D and 3D scenes in rehabil i-tation with the use of a stabilometric platform and stereoscopicallyprojection. It is built on a simplified overview of the current state of technology for 2D and 3D visualization and com-pared OpenGL and DirectX for 2D and 3D rendering. In the conclusion make pilot measure-ments.
Collections
- Diplomové práce - 17101 [236]