Návrh lávky přes ulici Rokycanskou v Plzni
Footbridge over Rokycanska street in Plzen
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Vrba Pavel
Supervisor
Foglar Marek
Opponent
Hájek Radek
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra betonových a zděných konstrukcíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem lávky pro chodce přes Rokycanskou ulici v Plzni. V první části se práce zaměřuje na průzkum již existujících lávek v Praze a Plzni, kde je zkoumána jejich funkční podstata. Druhou částí jsou vlastní varianty návrhu lávky samotné. Další částí je rozbor vybraných variant s ohledem na jejich mechanické a dynamické chování. V závěrečné kapitole je dopracována výsledná varianta, která je zjednodušeně posouzena. Výsledná varianta s délkou hlavního pole 75,1 m je tvořena půdorysně zakřiveným komorovým nosníkem o poloměru 26,0 m. Takto tvořená mostovka je jednostranně zavěšena za betonový pylon výšky 30,2 m se sklonem 64°. The focus of the bachelor thesis is designing a new footbridge over Rokycanská Street in Pilsen. The first part of the thesis presents a research of already existing footbridges in Prague and Pilsen, where their functional basis is explored. The second part contains variant draughts of the footbridge itself. The next part is analysis of selected versions considering their mechanical and dynamical behaviour. In the last chapter the final variant is finished and it is reviewed in a simplified way. The final variant with central span 75,1 m constitutes of curved chamber beam with radius 26,0 m. So formed bridge deck is unilaterally suspended on a concrete pylon 30,2 m high with 64° gradient.
Collections
- Bakalářské práce - 11133 [584]