ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Master Theses - 16121
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Master Theses - 16121
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Design značky jako součást marketingové strategie leteckých společností

Brand Design as the Part of the Airlines Marketing Strategy

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Tilšar Martin
Supervisor
Endrizalová Eva
Opponent
Melníková Lucia
Field of study
Provoz a řízení letecké dopravy
Study program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Institutions assigning rank
ústav letecké dopravy



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tématem této práce je vizuální identita a budování značky v kontextu letecké dopravy. Vedle obecně uplatnitelných definic je poukazováno na výjimky a charakteristické oblasti přímo spojené s leteckou dopravou. Věnuje se pravidlům typografie, teorii barev, tvorbě loga, podobám uniforem posádek a designu nátěru letadel. Každá z těchto oblastí je popsána a analyzována a to jak z hlediska historického vývoje, tak současného stavu. Dále jsou posuzovány vazby mezi složkami vizuální identity. Součástí práce je i manuál aktivního přístupu k tvorbě a udržování značky leteckého dopravce, který má sloužit při změně vizuální identity nebo jakékoli její části.
 
This thesis is about visual identity and branding in context of an air transportation. It points out especially the exceptions and speciallities connected to an airline. It brings information about typography, theory of colours, logos, crew uniforms' style and design of aircraft livery. Each of these parts has been analyzed from historical and even contemporary point of view. It also describes the bindings among these parts. The key part of this thesis is the manual of active making and sustaining brand which should be used while changing a visual identity or some of its parts.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/70471
View/Open
PLNY_TEXT (2.852Mb)
POSUDEK (1.011Mb)
POSUDEK (222.7Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 16121 [562]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV