Evoluční techniky pro optimalizaci grafikonu
Evolution technique for train diagram optimalization
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Gopak Valerii
Supervisor
Fábera Vít
Opponent
Koutecký Petr
Field of study
Inteligentní dopravní systémyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav aplikované informatiky v dopravěRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této diplomové práce je analýza problému rozvrhování v železniční dopravě a návrh evolučního algoritmu optimalizujícího grafikon. Vstupem je stávající grafikon,popis infrastruktury, charakteristiky souprav a informace o mimořádných událostech ovlivňujících grafikon. Výstupem je optimalizovaný grafikon. Z větší části se práce zabývá úvahami o optimalizaci grafikonu a detekci konfliktů. Výsledky práce jsou teoretické: rozbor problematiky, rámcový návrh genetického algoritmu a praktické: programový modul pro načítání dat z XML, připojení k MySQL databázi a hledání cest v načteném grafu. The goal of this Master's Thesis is to analyse rail transport scheduling problem and to design the evolutionary algorithm that optimises train diagram. Initial state includes the existing train diagram with information about unexpected events, the infrastructure description and train set charachteristics. Final state presents the optimised train diagram. For the most part this thesis is dealing with train diagram optimization and conflict detection. The theoretical results of the thesis are problem analysis and the design of the genetic algorithm. Practical results are the application module for XML data import, MySQL database connection and path findig in the imported graph.