Analýza časových ztrát při pohybu OOSPO v železniční stanici
Time loss in the movement of people with reduced mobility at railway station
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Heindl Martin
Supervisor
Krčál Jan
Opponent
Jakl Filip
Field of study
Dopravní systémy a technikaStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav aplikované informatiky v dopravěRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
V posledních letech stále roste poptávka po železniční osobní přepravě, proto je důležité věnovat se přestupní problematice v rámci přestupních uzlů. S ohledem na široké spektrum složení cestujících je nutné zkoumat časové ztráty neboli rychlosti na jednotlivých prvcích přestupní trasy a dokázat určit potřebnou dobu na přestup pro každou kategorii osob. Práce se zaměřuje na podrobnou analýzu významné dílčí části přestupní doby, tedy konkrétně přesun od prvního vlaku ke druhému vlaku, s ohledem na jednotlivé kategorie cestujících. Na základě analýzy dochází k sestavení matematického vzorce pro výpočet dílčí části přestupní doby. Vzorec je následně validován pro jeho použitelnost. As demand grows at rail passenger transport, it is very important deal with problematics of transfer in transfer hub. With regard to the wide range of passenger, it is necessary to research the time lost, or the speed, on the individual elements of the transfer route and to determine the time needed for the transfer for each category of persons. The thesis deals with the detailed analysis of important parts of the transfer time, specifically moving from the first train to the second train with regard to individual categories of passengers. On the basis of the analysis, the mathematical formula for the calculation of the part of the transfer time is compiled. The formula is subsequently validated for its usability.