Masarykovo nádraží
Masaryk Railway Station
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Svobodová Martina
Supervisor
Durdík Petr
Opponent
Turek Tomáš
Field of study
Architektura a stavitelstvíStudy program
Architektura a stavitelstvíInstitutions assigning rank
katedra urbanismu a územního plánováníRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Obsahem Diplomové práce je urbanistická koncepce Masarykova nádraží v Praze a jeho konverze. Diplomová práce se zabývá studií souboru vybraných staveb a přilehlého parteru. Tento prostor je vymezen ulicemi Na Florenci, Hybernská, Opletalova a z východu ukončen ul. Wilsonova (pražská magistrála). Cílem práce bylo navrhnout soubor budov, které vyplní prostor po zrušeném vlakovém nádraží. Funkce budov je převážně komerčního vyžití s doplňující funkcí občanské vybavenosti a bydlení. Hlavní myšlenkou návrhu bylo vytvořit nové lokální centrum s návaznosti na okolní blokovou zástavbu a respektování stávajících ulic. Cílem konceptu bylo propojení ulic Na Florenci s ulicí Opletalova a propojení zeleně v osách park na Těšnově- Vítkov a Vítkov-historická budova Masarykova nádraží. The content of the Diploma thesis is the urban concept of Masaryk Railway station in Prague and conversion. The Diploma thesis deals with the study of a set selected buildings and The adjoining parter. This space is limited by the streets Na Florenci, hybernská, Opletalova and from the east end of Wilsonova Street (Prague Highway). The aim of this work was to design set of buildings to fill the space after the railway station, which was canceled. The function of buildings is commercial with functions of civic amenities and living. The main idea of this design was to create a new local centre with connection to the surrounding block buildings and respecting existing streets. The aim of this concept was to connect the streets Na Florenci and Opletalova street and the connection of greenery in the axis of the park Těšnov-Vítkov and Vítkov-historical building of Masaryk Railway Station.
Collections
- Diplomové práce - 11127 [295]