Parametrická studie dynamického chování VRT mostních konstrukcí
Parametric study of the dynamic behaviour of HSR bridges
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Rotter Michal
Supervisor
Ryjáček Pavel
Opponent
Vlasák Martin
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra ocelových a dřevěných konstrukcíDefended
2017-02-09Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této práce je provedení parametrické studie dynamického chování mostních konstrukcí pro vysokorychlostní tratě. Dále pak sestavení přehledné tabulky extrémních zrychlení vyvolaných přejezdem zatěžovacích souprav vysokorychlostních vlaků ve stanovených rychlostech. Posledním cílem je porovnání vhodnosti, přesnosti a použitelnosti zvolených statických programů pro provedení této studie. Mosty byly reprezentovány prutovými modely v programech CSiBridge a midas/Civil s rozpětími od 10 do 55 metrů o průřezech železobetonové desky, předpjatého betonového dvoutrámu a komory a ocelobetonového spřaženého dvoutrámu a komory, vždy ve dvou variantách výšky. Zatíženy byly modelovými soupravami HSLM, MU a skutečnou soupravou ICE s doplněním o vlak s lokomotivou 109E1 od Škody Transportation při rychlostech v rozsahu 200 až 420 km/hod. Vyhodnocení ukázalo při jakých rozpětích a do jakých rychlostí se dají pro vysokorychlostní tratě navrhovat mosty o určených průřezech. Dokázal se pozitivní vliv rostoucího rozpětí a hmotnosti konstrukce na snižování zrychlení konstrukce. Porovnání mezi programy prokázalo řádovou podobnost výsledků z příslušných modelů. The main aim of this paper is conducting a parametric study of the dynamic behaviour of HSR bridges. Another one is compilation of data into organised table of acceleration extremes forced by high-speed load models of trains in stated speeds of crossing. Last aim is comparison of suitability, accuracy and usability of chosen static programs for performing of this study. Bridges were represented by beam models in CSiBridge and midas/Civil with span range of 10 to 55 meters, with cross-sections containing reinforced concrete slab, prestressed concrete doublebeam and box, and composite steel-concrete doublebeam and box, of two height variants. They were loaded by HSLM, and MU train models and real train ICE, with addition of train containing Skoda Transportation locomotive 109E1 - Emil Zatopek, in speed ranges from 200 to 420 kmph. Evaluation showed spans and speed limits in which it's still possible to design HSR bridges of stated cross-sections. It proved positive influence of rising span and structure mass on lowering the acceleration of structure. Comparison between programs demonstrated similarity of results of relevant models.
Collections
- Diplomové práce - 11134 [610]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Numerická analýza materiálového modelu cementového kompozitu
Author: Matějka Jan; Supervisor: Fornůsek Jindřich; Opponent: Vavřiník Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-19)Účelem této práce bylo provedení numerické analýzy popisující chování speciálního vysokopevnostního drátkobetonu (UHPFRC) vyvinutého v Experimentálním centu na Fakultě stavební ČVUT v Praze při zkoušce v tříbodovém ohybu ... -
Rekonstrukce průmyslových staveb - vliv karbonatace betonu na životnost konstrukce
Author: Vejvara Luděk; Supervisor: Witzany Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-01-16)Karbonatace betonu je důležitý chemický a fyzikální jev, který zasahuje veškeré nosné železobetonové konstrukce staveb. Základní podstatou celého tohoto jevu je to, že v betonu dochází působením vzdušného oxidu uhličitého ... -
Beton v českém stavebnictví
Author: Janák Ondřej; Supervisor: Měšťanová Dana; Opponent: Macek Daniel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-01-23)Bakalářská práce se zabývá betonem, ve smyslu stavebního materiálu uplatňujícího se především v českém stavebnictví. Text práce popisuje, co to vlastně beton je, z čeho se vyrábí a jak jsou betony děleny, podle svého stavu, ...