Alternativní požárně bezpečnostní řešení silničního tunelu
Alternative Fire Safety Design of Road Tunnel
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Weisserová Kateřina
Supervisor
Svoboda Jiří
Opponent
Šaroch Marek
Field of study
Integrální bezpečnost stavebStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
centrum experimentální geotechnikyDefended
2017-02-15Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tunel pozemní komunikace je liniový podzemní objekt, který umožňuje plynulou a bezpečnou jízdu vozidel podcházením horských masivů, vodních překážek, osídlených oblastí, kulturně-historicky či ekologicky cenných území apod. Vyznačuje se uzavřeným příčným profilem. Tunely jsou děleny podle způsobu výstavby, podle délky, podle druhu provozu a podle délky tunelu a intenzity dopravy. V České republice je od roku 2015 nejdelší Bubenečský tunel, který měří 3 091 m. Nejstarším tunelem je tunel Vyšehradský v pražské metropoli, který byl zprovozněn koncem roku 1904. Diplomová práce je rozdělena do čtyř částí. První část se zabývá tunely obecně na pozemních komunikacích a jejich vybavením. V návaznosti na to se ve druhé kapitole řeší technologické, stavební a organizační řešení spojené s požárně bezpečnostním řešením tunelových staveb. Třetí částí je rešerše vybraného stávajícího tunelu, konkrétně Těšnovského tunelu, který je již dlouhou dobu v provozu a zhodnocení z hlediska současných standardů. Zpracování alternativního požárně bezpečnostního řešení Těšnovského tunelu a porovnání se současnými předpisy a normami a s požárním řešením v době jeho rekonstrukce je záměrem této diplomové práce. Proto bylo důležité zpracovat předchozí kapitoly, ze kterých tato poslední část čerpá. A road tunnel is a lineal underground object which enables smooth and save drive of the vehicles under the mountain ranges, water obstacles, populated areas, culture and historical or ecological valuable zones. A close-crossed section is significant for it. All tunnels are generally divided according to a type of construction, length, type of traffic and according to length and intensity of traffic. The longest tunnel in the Czech Republic is the Bubeneč tunnel with 3 091 m. It has been in operation since 2015. The oldest tunnel in the Czech Republic is the Vyšehrad tunnel in Prague which was put into operation at the end of 1904. The diploma thesis is divided into four parts. The first part deals with road tunnels in general and their facilities. As a follow up to the first part the second part deals with technological, construction and organization solution connected with fire and safety regulations of tunnel constructions. The third part is a research of a selected tunnel, specifically the Těšnov tunnel which has been in operation for a very long time, and its evaluation from the point of view of contemporary standards. An object of this particular diploma thesis is an elaboration of an alternative fire and safety regulation of this tunnel and a comparison of contemporary standards and norms with fire regulations in the period of the tunnel?s reconstruction. That is why it was important to elaborate previous chapters which serve as a source to the last chapter.