ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta stavební
  • centrum experimentální geotechniky
  • Diplomové práce - 11220
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta stavební
  • centrum experimentální geotechniky
  • Diplomové práce - 11220
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Alternativní požárně bezpečnostní řešení silničního tunelu

Alternative Fire Safety Design of Road Tunnel

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Weisserová Kateřina
Vedoucí práce
Svoboda Jiří
Oponent práce
Šaroch Marek
Studijní obor
Integrální bezpečnost staveb
Studijní program
Stavební inženýrství
Instituce přidělující hodnost
centrum experimentální geotechniky
Obhájeno
2017-02-15



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tunel pozemní komunikace je liniový podzemní objekt, který umožňuje plynulou a bezpečnou jízdu vozidel podcházením horských masivů, vodních překážek, osídlených oblastí, kulturně-historicky či ekologicky cenných území apod. Vyznačuje se uzavřeným příčným profilem. Tunely jsou děleny podle způsobu výstavby, podle délky, podle druhu provozu a podle délky tunelu a intenzity dopravy. V České republice je od roku 2015 nejdelší Bubenečský tunel, který měří 3 091 m. Nejstarším tunelem je tunel Vyšehradský v pražské metropoli, který byl zprovozněn koncem roku 1904. Diplomová práce je rozdělena do čtyř částí. První část se zabývá tunely obecně na pozemních komunikacích a jejich vybavením. V návaznosti na to se ve druhé kapitole řeší technologické, stavební a organizační řešení spojené s požárně bezpečnostním řešením tunelových staveb. Třetí částí je rešerše vybraného stávajícího tunelu, konkrétně Těšnovského tunelu, který je již dlouhou dobu v provozu a zhodnocení z hlediska současných standardů. Zpracování alternativního požárně bezpečnostního řešení Těšnovského tunelu a porovnání se současnými předpisy a normami a s požárním řešením v době jeho rekonstrukce je záměrem této diplomové práce. Proto bylo důležité zpracovat předchozí kapitoly, ze kterých tato poslední část čerpá.
 
A road tunnel is a lineal underground object which enables smooth and save drive of the vehicles under the mountain ranges, water obstacles, populated areas, culture and historical or ecological valuable zones. A close-crossed section is significant for it. All tunnels are generally divided according to a type of construction, length, type of traffic and according to length and intensity of traffic. The longest tunnel in the Czech Republic is the Bubeneč tunnel with 3 091 m. It has been in operation since 2015. The oldest tunnel in the Czech Republic is the Vyšehrad tunnel in Prague which was put into operation at the end of 1904. The diploma thesis is divided into four parts. The first part deals with road tunnels in general and their facilities. As a follow up to the first part the second part deals with technological, construction and organization solution connected with fire and safety regulations of tunnel constructions. The third part is a research of a selected tunnel, specifically the Těšnov tunnel which has been in operation for a very long time, and its evaluation from the point of view of contemporary standards. An object of this particular diploma thesis is an elaboration of an alternative fire and safety regulation of this tunnel and a comparison of contemporary standards and norms with fire regulations in the period of the tunnel?s reconstruction. That is why it was important to elaborate previous chapters which serve as a source to the last chapter.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/70252
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (2.923Mb)
POSUDEK (738.3Kb)
POSUDEK (613.3Kb)
PRILOHA (1.059Mb)
PRILOHA (1.053Mb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 11220 [13]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV