Analýza trhu s elektrotechnickými součástkami v ČR z pohledu tržní pozice firmy Panasonic
Analysis of electronic components market in the Czech Rep. from perspective of company Panasonic
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Kováčik Filip
Supervisor
Podivínský Tomáš
Opponent
Zoubek Lukáš
Field of study
Ekonomika a řízení elektrotechnikyStudy program
Elektrotechnika, energetika a managementInstitutions assigning rank
katedra ekonomiky, manažerství a humanitních vědRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem práce je stanovení tržní pozice společnosti Panasonic na trhu s relé v ČR. Ke stanovení velikosti trhu využívám vlastní metodu, kterou by bylo možné úspěšně aplikovat po provedení několika dílčích odborných odhadů. V analýze konkurence porovnávám pět společností dle vybraných kritérií, k jejichž vyhodnocení používám různé metody. Analýzu konkurenčního prostředí provádím také podle M. Portera. Přínosem práce je zmapování konkurenčního prostředí, identikace silných a slabých stránek konkurentů, identikace překážek vstupu a popsání rámce, podle kterého je možné analýzy v budoucnu opakovat. Jako přínosné hodnotím i popsání vlastní metody odhadu velikosti trhu. The objective of paper is analysis of relay market in the Czech Rep. from perspective of company Panasonic. I developed my own method to estimate the market size, successful application of this method is conditional to elaboration of partial expert estimates. Competitor analysis consists of comparing ve companies in selected criteria which are evaluated using dierent methods. Analysis of competition is also performed using Porter's ve forces of competitive position analysis. The benets of paper are exploring competitive environment, identication of strengths and weaknesses of competitors, identifying the barriers to entry the industry and describing the framework of analyzes which can be reproduced. I think the benet is describing the original method for estimation of the market size.
Collections
- Diplomové práce - 13116 [545]