Model kolejnicového urychlovače neferomagnetických kovových těles a jeho experimentální ověření
Model of rail accelerator of nonferromagnetic metal bodies and its experimental verification
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Tichý Tomáš
Supervisor
Doležel Ivo
Opponent
Mach František
Field of study
ElektroenergetikaStudy program
Elektrotechnika, energetika a managementInstitutions assigning rank
katedra elektroenergetikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Hlavní část práce pojednává o matematickém modelování kolejnicového urychlovače. Modely jsou rozděleny na model obvodový, model elektromagnetického pole, model mechanický, model ztrátový a celkový model, založený na bilanci energie. V obvodovém modelu jsou nalezeny prvky a jejich velikosti takové, aby výstupem byl proudový pulz, shodný s naměřenými hodnotami. Model elektromagnetického pole sleduje rozložení magnetického a proudového pole. Mechanický model zohledňuje oba zmíněné modely a výstupem je úsťová rychlost projektilu, a to jako bezeztrátová ideální, nebo jako reálně postihnutelná se započítáním ztrát. Model založený na bilanci energie, počítá pak s jinou myšlenkovou možností řešení. V dalších částech práce jsou naznačeny současně nejproblematičtější části kolejnicových urychlovačů a známé druhy kolejnicových urychlovačů. Dále je popsána série měření, která byla uskutečněná k získání nutných dat pro matematický popis. Také je popsána realizovaná možnost snímání polohy projektilu v hlavni během urychlování, výzkum různého provedení projektilů a nakonec je popsána konstrukce předurychlovače a vliv jeho použití na úsťovou rychlost. The main part of this thesis deals with mathematical modeling of rail electromagnetic accelerator. Models are divided to the circuit model, mechanical model, model of electromagnetic field, model of losses and complex model of energy balance. Circuit model is intended for determining electrical equivalent elements and their sizes, according to the measured current. Model of electromagnetic field shows magnetic and current field distribution. Mechanical model takes both parts and its solution is muzzle velocity with or without losses. Complex model of energy balance is solved on different idea, than the presented models. In further parts of the thesis, the present most problematic parts of rail accelerators are indicated, as well as the existing categories of rail accelerators. Further, a series of measurement was described, which were realized for obtaining the necessary data for mathematical modeling. Described is also the realized possibility of recording the position of the projectile in the barrel in the course of acceleration, research of shapes of projectiles and, finally, the construction of pre-accelerator is described together with its influence on the muzzle velocity.
Collections
- Diplomové práce - 13115 [382]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Parametrická studie dynamického chování VRT mostních konstrukcí
Author: Rotter Michal; Supervisor: Ryjáček Pavel; Opponent: Vlasák Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-01-08)Cílem této práce je provedení parametrické studie dynamického chování mostních konstrukcí pro vysokorychlostní tratě. Dále pak sestavení přehledné tabulky extrémních zrychlení vyvolaných přejezdem zatěžovacích souprav ... -
H2 optimal control algorithms for vehicle control
Author: David Vošahlík; Supervisor: Haniš Tomáš; Opponent: Bušek Jaroslav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-28)Vzestup autonomních vozidel a e-mobility umožňuje nasazení pokročilých řídicích systémů. Řízení na úrovni dynamiky vozidla poskytuje vyšší bezpečnost a lepší odezvu speciálně při velmi rychlých manévrech. Tato práce bere ... -
Dynamická analýza mostní konstrukce na vysoké rychlosti
Author: Vojtěch Dynybyl; Supervisor: Ryjáček Pavel; Opponent: Dolejš Jakub
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-22)Cílem této práce je provedení dynamické analýzy zvoleného mostu na trati Brno Přerov. Pro dosažení cíle je vytvořen 3D numerický model mostu, který je zatěžován modelovými vlaky. Na základě modelu jsou stanovena maximální ...