Stres v pedagogické profesi
Stress in Teaching Profession
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Pacáková Jana
Supervisor
Vobořilová Jarmila
Opponent
Dobrovská Dana
Field of study
Učitelství odborných předmětůStudy program
Specializace v pedagogiceInstitutions assigning rank
oddělení pedagogických a psychologických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce se zabývá problematikou stresu v pedagogické profesi. Cílem je zjistit, do jaké míry učitelé vybraných škol subjektivně vnímají své povolání za stresující, do jaké míry jim hrozí syndrom vyhoření a jaké stresové faktory na ně při výkonu povolání působí. Tato data byla získána anonymním dotazníkovým šetřením na dvou vybraných středních školách, výsledky byly vyhodnoceny a porovnány mezi sebou. Zjištěná data informují o nejvýznamněji hodnocených stresorech a riziku Burnout oslovených učitelů a rozdílech mezi oslovenými středními školami. This Bachelor thesis deals with the issue of stress in the teaching profession. The aim is to determine to what extent teachers of the selected schools subjectively perceive their profession as stressful to what extent they risk burnout and stress factors on which these professional acts. This data was obtained by anonymous questionnaire at two selected secondary schools, the results were analyzed and compared with each other. The observed data evaluated informed of the most significant stressors and risk Burnout addressed teachers and differences between the addressed secondary schools.
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1228]