Syndrom vyhoření u učitelů střední odborné školy
Teacher Burn-out Syndrome at Contemporary Technical Professional School
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Karafiát Vlastimil
Supervisor
Dobrovská Dana
Opponent
Vobořilová Jarmila
Field of study
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudy program
Specializace v pedagogiceInstitutions assigning rank
oddělení pedagogických a psychologických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda a do jaké míry se vyskytuje syndrom vyhoření u učitelů dané školy a jaké jsou jeho projevy. V teoretické části je popsán vznik syndromu vyhoření, jeho příčiny a výskyt, je specifikován rozdíl mezi syndromem vyhoření a obdobnými psychickými stavy, jsou uvedeny možnosti prevence a diagnostiky syndromu. Druhá, empirická část, prezentuje výsledky empirické sondy zaměřené na výskyt syndromu vyhoření u učitelů, v šetření je použit standardizovaný dotazník a strukturovaný rozhovor s učiteli. The aim of my Bachelor thesis is handling the isme of the burn-out syndrome as found in the sample of secondary school teachers. In the theoretical part, there is a description of the origin, causality and symptoms of the syndrome, differences between simile mental disorders, and possibilities of diagnos-tics and prevention. In the empirical part, data of a research study focused on the evidence of the burn-out syndrome are presented. Quantitative method of a standardized questionnaire and a qualitative method of an interview with teachers are used in the thesis.
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1271]