Dálnice D3 - tunel Luka
D3 motorway - Luka tunnel
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Josefik Daniel
Supervisor
Barták Jiří
Opponent
Komarnik Boris
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra geotechnikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a posouzením zářezu předportálové oblasti a návrhem primárního ostění průzkumné štoly plánovaného tunelu Luka, který bude součástí dálnice D3. První část práce se zabývá zajištěním zářezu v jednom řezu na úrovni portálu průzkumné štoly a zároveň na úrovni budoucího hloubeného úseku tunelu Luka. Zářez je zajištěn pomocí svahování. Stabilita svahu je řešena pomocí metody mezní stability a metodou konečných prvků. Druhá část práce se zabývá návrhem primárního ostění průzkumné štoly v jednom řezu za pomoci metody konečných prvků. This bachelor thesis describes design and assessment of open pit of tunnel and design of primary lining of exploratory tunnel of planned Luka tunnel which will be part of D3 motorway. First part focuses on assessment of open pit in one cross section in area of exploratory tunnel portal and future excavated section of the Luka tunnel. Open pit is secured by sloping. Slope stability is evaluated by limit equilibrium method and finite element method. Second part is focused on design of primary lining of exploratory tunnel in one cross section using finite element method.