Kategorizace ocelových železničních mostů v ČR podle aerodynamických vlastností
Categorization of steel railway bridges in CR with respect to its aerodynamic properties
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Šorelová Karolína
Supervisor
Máca Jiří
Opponent
Macháček Michael
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra mechanikyDefended
2017-02-09Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou zatížení větrem, zejména se soustřeďuje na statické (kvazistatické) účinky větru na konstrukce železničních mostů. Cílem práce je stanovení aerodynamických součinitelů vybraných typů mostů a jejich následné roztřídění do kategorií dle aerodynamických vlastností. Jednotliví aerodynamičtí součinitelé jsou stanoveni na základě experimentálního měření ve větrném tunelu pro každý model mostu zvlášť. Takto je zkoumáno celkem sedm vybraných reprezentativních mostů nacházejících se na území České republiky. This bachelor thesis provides a general introduction to wind load and especially focuses on static (quasi static) wind effects on railway bridges. The main objective of the thesis is to determine the aerodynamic coefficients of selected bridges and sort them into categories according to the aerodynamic properties. Respective aerodynamic coefficients are determined experimentally in the wind tunnel. Measurement is done for each bridge model separately and there are seven selected representative bridges in total being examined. All of them are located in the Czech Republic.