Plánování posádek leteckého dopravce
Crew Planning of Air Carrier
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Vališ Petr
Vedoucí práce
Němec Vladimír
Oponent práce
Vančura David
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyObhájeno
2017-01-23Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se snaží porovnat přístup k plánování posádek leteckých společností působících na širokém evropském i světovém trhu se sídlem v České republice. V roli dopravce s převážně pravidelným provozem jsou představeny České aerolinie, a.s (dále jen "ČSA"). Převážně jako charterový dopravce se prezentuje Travel Service, a.s (dále jen "TVS"). Na trhu business letů je nejsilnějším hráčem ABS Jets, a.s. (dále jen "ABS"). Úvodní část práce je věnována společnému právnímu základu, který je stejný pro všechny dopravce. Zároveň je poukázáno na rozdíly v provozních manuálech daných leteckých společností, což vychází z potřeb úpravy legislativy s ohledem na zaměření na jiný segment trhu. V oblasti omezení lidské výkonnosti je kladen důraz především na kvalitní spánek a jeho dopad na bezpečnost letu, potažmo samotné zdraví člena posádky letadla. Poté je řešen rozdílný přístup k plánování posádek letadel v závislosti na části trhu, který daná aerolinka pokrývá. V této části jsou uvedeny postupy plánování u výše zmíněných leteckých dopravců. Následuje představení softwarového vybavení, které daný dopravce používá k procesu plánování posádek. U každého ze softwaru je ilustrováno a vysvětleno, co vše se při plánování řeší. Závěr shrnuje získané poznatky, hodnotí práci a přináší návrhy ke zlepšení. This thesis compares crew planning procedures of three air carriers based in the Czech Republic. Each of those is focused on different market share. As a legacy carrier is introduced Czech Airlines, Ltd., as a charter carrier is taken Travel Service, Ltd. and in the field of business aviation is chosen ABS Jets, Ltd. The beginning is dedicated to the flight time and duty limitations. These regulations have to be followed by each air carrier. There is also discussion about individual differences which are included in operations manual of each air carrier that are dependent on market share of a particular company. In the field of human performance and limitations is given emphasis on the quality of sleep and its potential impact on flight safety and health of a crew member. Then, a different approach to crew planning is discussed based on what market segment the company is aimed at. Software, used by each company, is also introduced. A sample roster is attached to represent how the system works. Conclusion summarizes and evaluates the thesis. It also includes a suggestion for improvement.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [554]