Vliv vůle na koncích lopatek na parametry odstředivého kompresoru
The Influence of Tip Gap Size on Centrifugal Compressor Parameters
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Adamec Jiří
Vedoucí práce
Hlaváček David
Oponent práce
Čenský Tomáš
Studijní obor
Letadlová a kosmická technikaStudijní program
Letectví a kosmonautikaInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyObhájeno
2017-02-15Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá radiálním stupněm odstředivého kompresoru. Cílem práce je zjistit a kvantitativně vyčíslit, jaký vliv má změna vůle mezi konci lopatek a krycím diskem na integrální parametry pomocí numerického výpočetního modelu. Úvodní částí je rešerše turbínových motorů používající stupeň radiálního kompresoru. Teoretická část se zabývá stručným úvodem do teorie odstředivého kompresoru zaměřeným zvláště na vliv vůle mezi konci lopatek oběžného kola a krycího disku. V hlavní části práce je provedena konfigurace matematického modelu vysokotlakého stupně odstředivého kompresoru s uvedením jednotlivých kroků. V závěru práce je provedeno vyhodnocení napočítaných integrálních i lokálních parametrů stupně odstředivého kompresoru v závislosti na koncové vůli lopatek. The master´s thesis deals with radial centrifugal compressor stage. The goal of thesis is to identify and quantify the impact of the change in the tip clearance between the blade tips and the shroud disc on the integral parameters using numerical calculation model. The research part of the turbine engine using centrifugal compressor stage is in the introduction part. The theoretical part gives a brief introduction to the theory of centrifugal compressor focusing particularly on the impact of clearance between blade tips and the shroud disc. The main part is about configuration of the mathematical model of high pressure stage centrifugal compressor with an indication of the individual steps. In the conclusion part of thesis, there is an evaluation of counted integral and local parameters of centrifugal compressor stage depending on the final clearance of the blades.
Kolekce
- Diplomové práce - 12122 [139]