Návrh úprav ke snížení mechanických ztrát ventilového rozvodu motoru Yamaha YZF R6
Potential modifications to reduce mechanical losses in Yamaha YZF R6 engine valvetrain
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Vokurka Martin
Supervisor
Valášek Jan
Opponent
Kubíček Jiří
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelDefended
2017-02-08Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá mechanickými ztrátami v rozvodovém mechanismu motoru Yamaha YZF R6, který složí k pohonu monopostu týmu CTU CarTech určeném pro soutěže Formula Student/SAE. Cílem je analyzovat mechanismus ventilového rozvodu, vytvořit výpočetní model pro predikci mechanických ztrát rozvodového mechanismu, ten kalibrovat dle naměřených dat a na jeho základě navrhnout úpravy pro jejich snížení. Dále tato práce pojednává o zhodnocení přínosu aplikace DLC povlaku na zdvihátka a o návrhu ventilové pružiny. This thesis is dedicated to reduction of friction losses in Yamaha YZF R6 engine valvetrain. The engine is used in CTU CarTech team monopost, which is designed to compete in Formula Student/SAE events. The aim of this work is the valvetrain analysis, simulation model creation and with measured data the model calibration. Based on the calibrated model were designed modifications to friction losses reduction. This work include design of valve springs and evaluation of application of DLC coatings on lifters.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [452]