ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Mechanics
  • Bachelor Theses - 11132
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Mechanics
  • Bachelor Theses - 11132
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dynamická analýza lávky pro pěší v Přerově

Dynamic Analysis of the Footbridge in Přerov

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Kučerová Kateřina
Supervisor
Máca Jiří
Opponent
Polák Michal
Field of study
Konstrukce a dopravní stavby
Study program
Stavební inženýrství
Institutions assigning rank
katedra mechaniky
Defended
2017-06-28



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářská práce se zabývá modální analýzou lávky pro pěší v Přerově. Obsahuje rovinný model konstrukce pro zjištění vlastních tvarů a vlastních frekvencí ve svislém směru. Dále obsahuje prostorový model, na kterém byla stanovena dynamická odezva na zatížení chodci a následně návrh pohlcovače kmitání pro snížení svislého posunu a zrychlení.
 
This bachelor´s thesis considers the modal analysis of the footbridge in Přerov. It constitutes of a planar model of construction designed to determine its mode shapes and natural frequencies in the vertical direction. It further constitutes of a spatial model for determination of a dynamic response to the pedestrian loads. Subsequently the tune mass damper was designed for the purpose of reduction of vertical shift and acceleration.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/68734
View/Open
PLNY_TEXT (3.257Mb)
POSUDEK (582.2Kb)
POSUDEK (561.8Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 11132 [79]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV