Experimentální dynamická analýza stávající lávky pro pěší
The experimental dynamic analysis of an existing footbridge
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Čítek Adam
Vedoucí práce
Polák Michal
Oponent práce
Máca Jiří
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra mechanikyObhájeno
2017-06-28Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá experimentální dynamickou analýzou lávek pro pěší. Úvodní kapitola shrnuje teoretické základy dynamiky stavebních konstrukcí. Následující kapitoly jsou zaměřeny na experimentální dynamiku stavebních konstrukcí. Jsou zde popsány druhy dynamických zkoušek, přístroje pro měření a analýzu. Další kapitola je zaměřena na posouzení dynamické odezvy lávek. Hlavní část práce se zabývá stávající lávkou pro pěší přes Berounku v Dobřichovicích u Prahy, na které byla provedena dynamická zkouška zaměřená na stanovení charakteristik vlastního kmitání a zejména dynamické odezvy na zatížení chodci. Vyhodnocené výsledky byly posouzeny podle současných norem stanovující kritéria komfortu chodců. Z tohoto hlediska lávka při běžném provozu vyhověla. This thesis deals with the experimental dynamic analysis of footbridges. The opening chapter summarizes the theoretical basis of the structural dynamics. The following chapters are focused on the experimental structural dynamics. There are described the types of dynamic tests, devices for measurement and vibration. Another chapter is focused on the assessment of the dynamic response of the footbridges. The main part of the thesis deals with the existing footbridge across Berounka river in Dobřichovice near Prague, where a dynamic test was carried out aiming at the determination of modal characteristics and especially the dynamic response to pedestrian load. The evaluated results were assessed according to current standards setting the comfort criteria. From this aspect, the footbridge in normal operation has met the criteria.