Simulace lavin
Simulation of mixed-motion avalanches
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Vyvlečka David
Supervisor
Sloup Jaroslav
Opponent
Berka Roman
Field of study
Počítačová grafika a interakceStudy program
Otevřená informatikaInstitutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakceDefended
2017-06-15Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se věnuje návrhu a implementaci aplikace simulující chování lavin kombinovaného typu v terénu popsaném výškovou mapou. Návrh vychází z průzkumu existujících řešení daného problému. Výsledná aplikace využívá kombinace částicového systému SPH a mřížkové metody k simulaci různých vrstev laviny. Jádro aplikace je implementováno v jazyce C++ za podpory paralelního zpracování v technologii CUDA. Uživatelské rozhraní je postaveno na knihovně Qt a vizualizace je řešena za pomoci knihovny OpenGL. Implementovaná aplikace umožňuje uživateli simulovat šíření laviny v libovolném terénu a v závislosti na nastavených parametrech simulace. This master's thesis is devoted to designing and implementation of application simulating mixed-motion avalanches in terrain described by heightmap. Design is based on a survey on existing solutions to this problem. The resulting application uses a combination of SPH particle system and grid method to simulate different avalanche layers. The core of the application is implemented in C++ with support for parallel processing in CUDA. The user interface is built on the Qt library and visualization is done using the OpenGL library. The implemented application allows the user to simulate the propagation of the avalanche in any terrain depending on the simulation parameters set.
Collections
- Diplomové práce - 13139 [413]