Použití Object Scene Flow ve video sekvencích
Object Scene Flow in Video Sequences
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Neoral Michal
Vedoucí práce
Šochman Jan
Oponent práce
Sauer Patrick
Studijní obor
Počítačové vidění a digitální obrazStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra kybernetikyObhájeno
2017-06-12Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce představuje několik modifikací algoritmu Object Scene Flow (OSF) [MG15]. Algoritmus je určen pro současné odhadování 3D geometrie scény a 3D pohybu ve scéně nazývaného scene flow. Naše navrhnutá modifikace přidává temporální konzistenci do OSF algoritmu ve formě propagace nezávisle se pohybují cích objektů odhadnutých v předchozích snímcích k vylepšení scene flow v právě počítaném snímku. Původní algoritmus OSF nevyužívá scene flow ani žádné jiné informace z předchozích snímků. Detailně se zabýváme i časovými nároky individuálních částí algoritmu. Navrhujeme úpravu, která v průměru více než trojnásobně zrychluje algoritmus. Naše veškeré modifikace vyhodnocujeme na testovací sadě KITTI'15. Ukazujeme, že propagace segmentace a korespondující informace o pohybu nezávisle se pohybujících objektů přispívá ke snížení míry nedetekovaných vozidel. Avšak tato propagace znatelně zvyšuje i počet falešně pozitivních detekcí, která je ovšem redukována dalšími prezentovanými úpravami. S vybranými modifikacemi je celková míra nedetekovaných vozidel snížena o 35%. Navrhnuté úpravy také snižují celkovou chybu odhadnutého scene flow, v benchmarku KITTI'15, z 10.23% na 9.23%. Modifikovaný algoritmus dosahuje prvního místa pro scene flow kategorii - vyhodnocení přes body viditelné v obou kamerách, respektive druhého místa pro scene flow kategorii - všechny obrazové body. This thesis proposes several modifications of the Object Scene Flow (OSF) algorithm [MG15], algorithm for simultaneous estimation of 3D geometry and 3D motion called scene flow. We focus on the addition of temporal consistency to the algorithm's output. Our proposed modification applies the temporal consistency to the OSF algorithm in the form of previously estimated independently moving objects propagated to the currently estimated frame using constant 3D motion assumption. The OSF does not use the scene flow estimated in previous frame nor any other estimated information. We are also interested in the details of individual parts algorithm's time consumption. We propose an modification to speed-up algorithm more than three times. We evaluate the progress on the KITTI'15 multi-frame dataset. We show that propagating the labels and the corresponding motion information using the estimated flow reduces the false negative rate (missed cars). However, this na?ve propagation also increases the false positive rate significantly. We reduce the false positive rate with further proposed modifications, which result in the same false positive rates as the original OSF, but reduce false negatives by 35%. The proposed modifications also reduce an error of estimated scene flow on the KITTI'15 optical flow from 10.23% to 9.23% ranks 2nd in scene flow estimation category over whole image area, respectively 1st in scene flow estimation category over non-occluded areas only.
Kolekce
- Diplomové práce - 13133 [495]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Zobrazovaní staveb (3D objektů) pomocí rozšířené reality na iOS
Autor: Šušla Samuel; Vedoucí práce: Půlpitel Martin; Oponent práce: Kačer Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-08)Hlavným účelom práce bolo nájdenie optimálneho riešenia pre 3D vizualizáciu budov na iOS zariadeniach. Neexistuje jedno univerzálne riešenie pre všetky prípady preto boli preskúmané viaceré možnosti a frameworky. Napriek ... -
Rozpoznávání a editace urbanistické scény
Autor: Jan Šefčík; Vedoucí práce: Richtr Radek; Oponent práce: Chludil Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-19)Rozpoznávání obrazu a jeho klasifikace jsou velmi komplexní problémy v rámci oboru strojového vidění. Tato práce se zabývá návrhem a implementací skriptu na rozpoznávání budov v urbanistických scénách za použití geolokačních ... -
Aplikace pro sledování letadel v reálném čase prostřednictvím rozšířené reality
Autor: Vojtěch Böhm; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Bittner Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-05-31)Tato práce popisuje návrh a vývoj mobilní aplikace pro sledování letadel v reálném čase prostřednictvím rozšířené reality. Zahrnuje rešerši existujících aplikací, zdrojů dat, technologie AR a geodézie, návrh uživatelského ...