Simulace a analýza provozu multiservisního zákaznického centra
Simulation and analysis of multi-service customer centre
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Novotný Lukáš
Supervisor
Hampl Petr
Opponent
Křížovský František
Field of study
Sítě elektronických komunikacíStudy program
Komunikace, multimédia a elektronikaInstitutions assigning rank
katedra telekomunikační technikyDefended
2017-06-13Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá simulací a analýzou multiservisního zákaznického centra. Simulační model umožňuje vyhodnocovat simulační scénáře pro jeden nebo více typů služeb, jimž byl přiřazen určitý počet operátorů. Část práce je věnována porovnání modelu multiservisního centra s obsluhovým systémem s čekáním. Simulační scénáře dále pokrývají případy, kdy má centrum pouze jeden typ služby. V takovéto situaci ji umí obsluhovat všichni operátoři. Ostatní simulační scénáře analyzují model s více typy služeb. Simulační model byl sestavem v simulačním prostředí OMNeT++. Analytická část využívá programovacího jazyka Python. This thesis deals with simulation and analysis of multi-service customer center. Simulation model allows to evaluate simulation's scenarios for one or more types of services, to whom has been assigned certain number of operators. Part of this thesis devoted to comparison of multi-service center and classical queueing system. Simulation scenarios also covers cases, in which center has only one type service. In this situation all operators can take care of that service. Rest of simulation scenarios analyze model with more types of services. Simulation model has been assembled in OMNeT++ environment. The analytical part uses the Python programming language.
Collections
- Diplomové práce - 13132 [275]