Možnosti zavedení IFR provozu pro potřeby letecké záchranné služby v ČR
Options for IFR Operation Implementation for HEMS in the Czech Republic
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Mlezivová Michaela
Supervisor
Kraus Jakub
Opponent
Duša Tomáš
Field of study
Provoz a řízení letecké dopravyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav letecké dopravyDefended
2017-01-23Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Létání zásahů HEMS bez ohledu na meteorologické podmínky je jednou z možností, jak efektivně zvýšit dostupnost této služby. Pro umožnění takového provozu v českém prostředí je nutné zajistit jak odpovídající techniku, tak letové postupy dle IFR. V úvodu práce je popsána organizační struktura LZS v ČR. Další část práce se zabývá zavedeným systémem LZS v Norsku, Švýcarsku, Spojeném království, Německu a Slovensku za účelem získání inspirace pro návrh dalšího směru vývoje české LZS. Pro určení vhodných IFR letových postupů byly využity zkušenosti získané ze zahraničních projektů PROuD, HEDGE a HEDGE-NEXT. V hlavní části práce jsou identifikována slabá místa v systému české LZS s návrhem možného řešení situace. Enabling HEMS crews to fly with no regard to meterological conditions can be an effective solution with the purpose of improving an availability of the service. To make this kind of operation possible in the Czech HEMS environment, it is necessary to ensure both the adequately suited helicopter and the IFR operation implementation. An organisational structure of HEMS in the Czech Republic is described in the first part of this thesis. With the aim of getting an inspiration for a Czech HEMS future development, the following part of this thesis is dealing with a current HEMS system in Norway, Switzerland, the United Kingdom, Germany, and Slovakia. Results from a few European projects, PROuD, HEDGE and HEDGE-NEXT, were used for a better consideration of appropriate IFR helicopter procedures in Czech HEMS environment. The main part of this thesis identifies weaknesses within a Czech HEMS system and suggests potential solutions.
Collections
- Diplomové práce - 16121 [554]