Konstrukční řešení uložení pohonného ústrojí při podélné zástavbě
Design solution for mounting of a drive aggregate for a longitudinal installation
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Vilímec Petr
Supervisor
Zoul Václav
Opponent
Vokáč Tomáš
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelDefended
2017-02-08Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Na základě údajů o únosnosti a tuhosti pružných prvků byly vypočítány vlastní frekvence pohonného soustrojí a nevyvážené účinky pohybujících se setrvačných hmot motoru. Na základě výsledků těchto výpočtů byly zvoleny pružné prvky pro uložení motoru tak, aby se nebezpečné rezonanční stavy nacházely níže než volnoběžné otáčky motoru. Návrh pružného uložení pohonného ústrojí v osobním automobilu v podélném uspořádání byl nutnou podmínkou pro konstrukční návrh patek a konzol z kompozitního materiálu. Všechny navržené díly, včetně pružných prvků, byly navrženy tak, aby odolaly vnějším účinkům jízdy a současně aby přenos účinků nevyvážených sil a momentů motoru do rámu vozidla byl minimalizován. Pro patky a konzoly byly pomocí softwaru provedeny pevnostní analýzy metodou konečných prvků. Regarding the loads that affect the power train during driving and the effect of the unbalanced engine's inertia forces, based on a solution of motion equation, resilient mounts were chosen with an aim to shift dangerous resonance conditions under the engine's idle speed. The proposal of elastic mounting of drive aggregate with longitudinal installation in a motor-car was a necessary condition for engineering solution of the feet and the consoles, made of the composite material.. In the sense of the given task a longitudinal instalation of the power train in a car was regarded and the feet and consoles for mounting should be made using a composite material. All the proposed parts, including the mounts, were designed to resist the external impacts of the drive as well as to minimize the engine's unbalanced forces and moments affecting the vehicle frame. The stress analyses used for design of the feet and consoles were performed using a software based on the finite element method.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [451]