Klikový mechanismus pro experimentální jednoválcový motor
Crank Mechanism for Experimental Single Cylinder Engine
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Souček Jakub
Supervisor
Vávra Jiří
Opponent
Šopík Lukáš
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelDefended
2017-02-08Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce se zabývá úpravou klikového mechanismu zkušebního jednoválcového motoru AVL 5402. Tato práce je součástí většího projektu kompletní přestavby tohoto motoru ze vznětového na zážehový. V úvodu je představena současná podoba motoru AVL 5402 a jsou navrženy varianty přestavby motoru. Pro zvolenou variantu je navrženo konstrukční řešení jednotlivých dílů klikového mechanismu. Následně je proveden návrh vývažků rotačních hmot a posuvných hmot prvního řádu. V další části je provedena pevnostní kontrola klikového mechanismu. Poté byla provedena kontrola namáhání pružných spojek soustavy umístěných mezi motorem a dynamometrem. Dále bylo provedeno několik dalších kontrol. V závěru je zhodnoceno splnění cílů a navrženy náměty pro další práci. Výkresová dokumentace k jednotlivým dílům je k práci přiložena. This thesis deals with a design of a crank mechanism for a single cylinder research engine. Possibilities of modification of the present single cylinder engine are considered in the first part of this thesis. The second part of the thesis consists of designing each part of the crank mechanism and designing balancers. The next part consists of stress analysis of the crank mechanism. Then, there is a torsional analysis of the engine-coupling-dynamometer system. Several other control calculations were performed in the next part. The conclusion section summarizes the achievements of the thesis and suggests possibilities for further progress. Technical drawings for individual parts are attached to the thesis.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [452]