Založení mostu
Foundation of bridge
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Kubín Tomáš
Vedoucí práce
Masopust Jan
Oponent práce
Vlasák Martin
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra geotechnikyObhájeno
2017-02-15Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá porovnáním různých variant pilotového založení dálničního mostu v interakci s přilehlým násypem na dálnici D35 v úseku Opatovice-Časy. V podloží plánovaného mostu se nachází velmi plastické a nepropustné jíly a zvětralé slínovce, u kterých probíhá konsolidace v horizontu mnoha let. Vrtané piloty pod opěrou přitěžuje negativní plášťové tření, které je důsledkem dlouhodobé konsolidace podloží, které je zatížené násypem za opěrou. Ve výpočtu je uvážena varianta s konsolidačním násypem a bez konsolidačního násypu. Výpočet sedání piloty je provedený pomocí metody mezní zatěžovací křivky. Součástí práce je také prostorový numerický model opěry a násypu vytvořený v programu Plaxis 3D. Na závěr jsou zjištěné výsledky vyhodnoceny a porovnány. The aim of this work is to get comparison between different options of motorway bridge pile foundation in interaction with adjacent embankment on the motorway D35 in the section Opatovice-Časy. There are very plastic and impermeable clays and weathered marlstones, where consolidation is going on for many years. Bored piles under the bridge support are excess loaded by negative skin friction, which is consequence of long-term consolidation of subterrain loaded by the embankment behind the bridge support. In the calculation there is considered option with a consolidation embankment and without it. Calculation of pile settlement is performed by load-settlement curve. Three-dimensional numerical model of the bridge support and embankment is second part of this work. In conclusion the results of these two models are evaluated and compared.