ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Steel and Timber Structures
  • Master Theses - 11134
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Steel and Timber Structures
  • Master Theses - 11134
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interakce ocelového šikmého mostu s řídící tyčí MW při dlouhodobých teplotních změnách

Interaction of the skew steel railway bridge with MW guiding at long-term temperature changes

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Šilínek Jiří
Supervisor
Ryjáček Pavel
Opponent
Rose David
Field of study
Konstrukce a dopravní stavby
Study program
Stavební inženýrství
Institutions assigning rank
katedra ocelových a dřevěných konstrukcí
Defended
2017-02-09



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se věnuje vyhodnocení monitoringu mostu Oskar v Břeclavi. Hlavním předmětem vyhodnocování monitoringu je interakce most / koleje a funkce systému řízení dilatace mostu MW. Dále pak vytvoření nelineárního numerického modelu, validace a verifikace a srovnání s experimentálním měřením na mostě. V závěru je zhodnoceno chování mostu a stanoven podélný odpor koleje v závislosti na teplotě.
 
This thesis deals with evaluations of the bridge Oskar in Břeclav. The main object of evaluation is monitoring the interaction of the bridge / railway performance management system dilatation of the bridge MW. Furthermore, the creation of nonlinear numerical model validation and verification, and comparison with experimental measurements on a bridge. In conclusion, it is evaluated the behavior of the bridge and set the track longitudinal resistance depending on the temperature.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/68071
View/Open
PLNY_TEXT (8.939Mb)
POSUDEK (374.9Kb)
POSUDEK (197.2Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 11134 [632]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV