Návrh lávky přes Berounku v Radotíně
Footbridge over Berounka River in Radotín
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Majer Jiří
Supervisor
Foglar Marek
Opponent
Richtr Josef
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra betonových a zděných konstrukcíDefended
2017-02-15Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této diplomové práce je návrh a posouzení visuté lávky. Jedná se o ocelovou lávku o třech polích s mostovkou z visutého pásu z betonových prefabrikátů. Hlavní nosnou konstrukci tvoří dva ocelové kabely, které jsou vedeny přes dva betonové pylony tvaru "Y". Lana jsou k mostovce připevněna šikmými ocelovými táhly a uprostřed hlavního rozpětí se mostovky přímo dotýkají. Most byl modelován jako roštová 3D konstrukce v programech Scia Engineer a Midas Civil a počítán nelineárním řešením. Diplomová práce se zabývá statickým návrhem a posouzením, návrhem a analýzou fází výstavby a dynamickou analýzou. The objective of this master's thesis is the design and analysis of a suspension footbridge. The footbridge is of a steel construction with three spans with concrete deck made of suspended stress ribbon. The main load-bearing part of the construction is made of two steel cables which are placed on 2 concrete pylons of a "Y-shape" design. The cables are connected with the deck by steel suspensions and are in direct contact with the deck in the middle of the main span. The bridge was implemented as a 3D grid construction in programs Scia Engineer and Midas Civil and was calculated by a non-linear solution. This master's thesis consists of the static design and analysis of the bridge, design and analysis of construction stages and dynamic analysis.
Collections
- Diplomové práce - 11133 [460]