Využití vláknobetonu pro primární ostění tunelu Považský Chlmec
Utilization of SFRC for primary lining of the Považský Chlmec tunnel
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Baláž Martin
Supervisor
Hilar Matouš
Opponent
Růžička Pavel
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra geotechnikyDefended
2017-02-14Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Obsahem této diplomové práce je posouzení možnosti využití stříkaného vláknobetonu pro primární ostění dálničního tunelu Považský Chlmec a porovnání alternativního návrhu s realizovaným standardním řešením. Součástí práce je numerické modelování tří příčných řezů a posouzení únosnosti ostění v daných řezech, které vychází mimo jiné i z mezinárodních předpisů a rakouských směrnic. Práce obsahuje i textovou část, která je věnovaná popisu ražby tunelu Považský Chlmec v zastižených geotechnických podmínkách včetně porovnání předpokladů a skutečnosti. V práci je dále řada informací k problematice tunelového ostění ze stříkaného vláknobetonu (platné normy a předpisy v ČR a zahraničí, dosavadní zkušenosti z ČR a zahraničí, informace k projektové přípravě i následné realizaci, relevantní laboratorní zkoušky, atd.). This diploma work is focused on evaluation of possibility to utilise fibre reinforced sprayed concrete for a primary lining of the Považský Chlmec tunnel and comparison of alternative design with the realised standard solution. The work includes numerical modelling of three cross-sections and evaluation of tunnel lining capacity based on international and Austrian guidelines. The work also includes details about excavation the Považský Chlmec tunnel in encountered geological conditions including comparison of expectations and reality. The work also contains additional informations about tunnel lining from fibre reinforced sprayed concrete (valid standards and guidelines in the Czech Republic and abroad, experience from the Czech Republic and abroad, details about design and construction, relevant laboratory testing, etc.).