Systémová analýza elektrobusu pro MHD
System Analysis of E-bus for Urban Transport
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Sychra Šimon
Supervisor
Mindl Pavel
Opponent
Morkus Josef
Field of study
ElektroenergetikaStudy program
Elektrotechnika, energetika a managementInstitutions assigning rank
katedra elektrických pohonů a trakceDefended
2017-01-31Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce se zabývá důvody použití elektrických autobusů pro městskou dopravu a jejich aplikací v prostředí českých měst. Nahrazení naftových autobusů elektrobusy má pomoci dosáhnout cíle snížení CO2, který si celý svět stanovil Pařížskou dohodou. Kapacita baterií však k plnohodnotnému nahrazení vozidel na spalovací pohon zatím není dostatečná. V práci jsou proto popsány možnosti dodatečného dobíjení během dne. Ekonomicky nejvýhodnějším způsobem dobíjení městských elektrobusů v českém prostředí se jeví dobíjení na konečných zastávkách. Autobusy zde mají pravidelné provozní přestávky, během kterých se může baterie dobíjet. Tento model je v práci dále detailněji popsán a je aplikován na studii provozu v Moravské Třebové. Pro tento účel je navržena trasa spojující odlehlé části města s velkou přepravní poptávkou s vlakovým nádražím ležícím na opačném konci města. Detailní jízdní řád je navržen tak, aby navazoval na odjezdy a příjezdy vlaků z/na nádraží. Pro tuto městskou linku je navržen konkrétní elektrobus a s ním je provedena energetická analýza průběhů nabíjení a vybíjení baterie. Závěrem práce jsou vypočteny ušetřené emise CO2 použitím elektrobusu a také je zde proveden odhad celkových nákladů ve srovnání s naftovým autobusem stejných parametrů, oboje za dobu uvažovaného desetiletého provozu. The thesis deals with reasons for the use of electric buses for urban transport and their application in Czech cities. Replacing diesel buses by electro buses is supposed to help the achievement of the CO2 reduction, which the whole world established by the Paris Agreement. However, the capacity of batteries for this replacing is not sufficient at the moment. Therefore the thesis describes the options for an additional charge during the day. The most economical way of charging the urban electric buses in Czech environment seems to be charging at the final stops. There are buses regular operational pauses and during this time the battery can be recharged. This model is in the thesis described in detail and it is applied to the study of operation in Moravská Třebová. For this purpose there is a proposed route connecting remote part of the city (where is a big transport demand) with the train station situated on the other side of the city. Detailed timetable is designed to follow the departures and arrivals of trains to / from the station. For this urban line there is designed a specific electric bus with energetic analysis during charging and battery discharge. At the end of the thesis there are calculated CO2 emissions by using electric bus and also there are estimated total costs which are compared with diesel bus of the same parameters, both for the period of ten years of operation.
Collections
- Diplomové práce - 13114 [139]