Návrh pohonu rozvodů pro experimentální jednoválcový motor
Valvetrain Drive for an Experimental Single Cylinder Engine
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Kolečkář Pavel
Supervisor
Vávra Jiří
Opponent
Baran Peter
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelDefended
2016-09-14Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá konstrukcí víka hlavy válce a návrhem systému měření zdvihu ventilu pro experimentální jednoválcový motor. Ve víku jsou uloženy vačkové hřídele, dále je počítáno s instalací systémů variabilního časování a deaktivace ventilů. Je zde popsán kompletní návrhový proces od prvotní rešerše a konceptu, přes návrhové výpočty, detailní design až po kontrolní výpočty a přípravu výrobní dokumentace. Pří návrhu byla respektována výrobní technologie, požadavky na spolehlivost a robustnost motoru. Výstupem jsou tedy data připravená pro zadání do výroby. This thesis deals with design of cylinder head cover and valve lift measurement system for single cylinder research engine. The cover includes intake and exhaust camshafts, variable valve timing and valve deactivation systems. This thesis describes whole design process from the initial searches of possible solutions and concept phase, through basic calculations and detail design to the strength calculations and preparing data for manufacturing. Cylinder head cover is designed with respect to the manufacturing process, reliability and robustness requirements. Output from this thesis is complete drawing documentation ready for release to manufacturer.
View/ Open
Collections
- Diplomové práce - 12120 [451]