Detekce osob v automobilu prostřednictvím termokamer
Detection of Persons in a Vehicle Using IR Cameras
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Zohn Libor
Supervisor
Kaliková Jana
Opponent
Prokýšek Miloš
Field of study
Inteligentní dopravní systémyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav aplikované informatiky v dopravěDefended
2016-06-23Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této diplomové práce je zjistit, zda je vůbec možné detekovat lidi ve vozidle, která metoda pro tento účel bude nejlepší a její následné připojení k záchrannému systému eCall. První kapitoly slouží jako úvod do problematiky a také jako zamyšlení nad možnými způsoby jak co možná nejlépe splnit tento úkol. Byla vybrána detekce obličeje prostřednictvím termokamer pro detekci osob ve vozidle. Byly také vybrány možné místa, kam je možné umístit termokameru, tak aby pokryla celou kabinu vozu, a také algoritmus pro detekci objektů a na konci byly provedeny zkoušky. Goal of this diploma thesis is to find out if it is even possible to detect people in a vehicle, which method will be the best for this purpose and its connection to the emergency system eCall. First chapters serve as an introduction to the issue and are more likely just devising possible ways how to fulfill that task as the best. There was chosen a face detection through thermocameras for detection people in the vehicle. There were selected possible spots where to locate thermocamera to cover the whole cabin of the car, object detection algorithm and in the end testing was performed.