Posouzení pozornosti řidiče s použitím nelineární analýzy dat
Driver's attention evaluation using non-linear data analysis
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Zýková Lucie
Vedoucí práce
Vysoký Petr
Oponent práce
Fábera Vít
Studijní obor
Logistika, technologie a management dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav dopravních prostředkůObhájeno
2016-06-23Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této práce je zjistit, zda snížená viditelnost a únava řidičů vyvolávají chaotické chování. Oba experimenty - únava i pozornost - jsou založeny na datech získaných pomocí vozidlového simulátoru. Pro zjištění chaotického chování jsou tato data vyhodnocena pomocí vizuální, nelineární rekurentní analýzy. Práce se také zaměřuje na trajektorii vozidel a zjišťuje, zda snížená viditelnost a únava vytváří chaotický charakter trajektorie vozidla. Práce výsledky obou experimentů popisuje a porovnává. The objective of this theses is to find out whether limited visibility and driver drowsiness causes chaotic behavior. Both drowsiness and attention research measurements are based on data from driving simulator. These data are analysed using visual non-linear recurrent analysis for chaotic behavior detection. The theses is also focused on vehicle trajectory and establishes whether limited visibility and drowsiness leads to chaotic character of vehicle trajectory. Results of both experiments are compared.