Konstrukční návrh vidlice zadního kolečka z kompozitních materiálů pro ambulantní transportní techniku
Desing of Rear Wheel Fork Made of Composite Materials Used in Ambulance Vehicles
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Pospíšil Libor
Supervisor
Uhlíř Roman
Opponent
Češpíro Zdeněk
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav konstruování a částí strojůDefended
2016-06-28Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této práce je návrh konstrukce vidlice pro ambulantní techniku jako náhrada za stávající řešení. Hlavní motivací pro změnu je úspora hmotnosti, proto jsou pro nový návrh uvažovaný kompozitní materiály. V návrhu jsou zohledněny schopnosti zpracování kompozitních materiálů koncovou firmou a obor použití vidlice. Navržená vidlice byla zkontrolována pomocí MKP analýzy. Pro novou vidlici byl navržen mechanismus uchycení na základní rám konstrukce. Vidlice byla vyrobena a následně otestována na dynamické zatížení pomocí navržené konstrukce. The main aim of this thesis is to design the castor fork for outpatient transport technique as a substitute for existing solution. The main motivation for the change is weight saving, therefore a composite materials are considered for this purpose. New fork design takes into account the processing capabilities of production company and the industrial field of use of the fork. Designed fork was approved by FEM analysis. A new brake attachment mechanism was also designed to fit a new solution. At the end the forks were manufactured and then tested for dynamic loading on special construction designed for this purpose.
Collections
- Diplomové práce - 12113 [201]