Ekonomické hodnocení bezobslužného metra
Economic Evaluation of Driverless Metro
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Karešová Petra
Vedoucí práce
Říha Zdeněk
Oponent práce
Vančura Pavel Edvard
Studijní obor
Management a ekonomika dopravy a telekomunikacíStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav logistiky a managementu dopravyObhájeno
2016-09-19Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce je zaměřena na ekonomické porovnání bezobslužného a klasického metra. První kapitola je věnována historii podpovrchových systémů ve vybraných světových městech a v Česku. Druhá kapitola je zaměřena na současné bezobslužné systémy ve světě. Ve třetí kapitole je popsán vývoj záměru bezobslužného metra v Praze, jeho výhody oproti klasickému metru, dále moderní zabezpečovací systém CBTC. V poslední kapitole je zpracována SWOT analýza obou uvažovaných možností, poté výpočet čisté současné hodnoty investice a ekonomické návratnosti projektu. The main focus of this bachelor's thesis is to economicaly compare classic underground transport system with driverless underground transport system. The first chapter discusses the history of underground systems of chosen cities worldwide as well as in the Czech Republic. The second chapter is about driverless subway systems of specific cities around the world. The main points in the third chapter are the evolution of the idea of establishing a driverless metro system in Prague, its pros compared to a regular subway, and the modern safety system called CBTC. Finally, a SWOT analysis of the considered two methods is made in the last chapter, and furthermore it also includes the calculation of the net present value index and the economic recovery of the project.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Bakalářské práce - 16117 [249]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Rozvoj linky metra C v jihovýchodním sektoru
Autor: Karel Síbrt; Vedoucí práce: Trešl Ondřej; Oponent práce: Hájek Karel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-10)Práce pojednává o rozvoji linky C pražského metra v jihovýchodním sektoru města. Bylo navrženo prodloužení trasy z Jižního Města přes Petrovice do Uhříněvsi, kde byl navržen multimodální dopravní terminál s přímou vazbou ... -
Možnosti ukončení tramvajové trati v lokalitě Jinonice
Autor: Roman Švadlena; Vedoucí práce: Bret Ondřej; Oponent práce: Jiřík Filip
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-22)Předmětem této diplomové práce je vypracování studie možností ukončení výhledově plánovaného prodloužení tramvajové trati, která je v současné době ukončena v obratišti u stanice metra „B“ - Radlická. V souvislosti se ... -
K technologiím bezbariérového zpřístupnění stanic metra Praha
Autor: Vu Phu Vinh; Vedoucí práce: Pospíchal Václav; Oponent práce: Svoboda Ondřej
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-19)Bakalářská práce se zabývá problematikou dodatečného budování kaskádovitých výtahů do stanic metra v Praze za běžného provozu. Autor analyzuje průběh stavby a poukazuje na možné komplikace, které mohou během výstavby takto ...