Návrh a implementace webové aplikace pro gamifikaci vzdělávacího procesu
Design and implementation of web application for gamification of educational process
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Schmied Petr
Supervisor
Valenta Michal
Opponent
Balík Miroslav
Field of study
Web a multimédiaStudy program
InformatikaInstitutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíDefended
2016-06-28Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce si klade za cíl analyzovat běžně používané prvky, koncepty a postupy motivující hráče k hraní her a na jejich základě vytvořit prototyp webové aplikace pro usnadnění procesu vzdělávání jeho reprezentací v zábavné formě. Vytvořená aplikace poskytuje uživateli možnost návrhu vlastního vzdělávacího plánu v libovolném oboru poznání a jeho následného průchodu formou hry na hrdiny. Hlavním přínosem řešení je nezávislost na oboru vzdělávání a využití všech důležitých herních prvků, zejména talentových stromů, v rámci jedné aplikace. Použitelnost řešení je předvedena na konkrétních příkladech, jedním z nichž je studijní program Fakulty informačních technologií ČVUT. V příloze práce jsou k dispozici doplňující materiály k návrhu a k hotové aplikaci. The objective of this thesis is to analyze commonly used elements, concepts and methods which motivate players to play games and to make use of them to create a prototype of web application which simplifies educational process by representing it in an entertaining way. Created application allows user to design his or her own educational plan in any field of knowledge and to walk through it in the form of a role-playing game. Main contribution of the solution is its independence on the field of knowledge and its usage of all important game elements, especially talent trees, within the scope of one application. Usability of the solution is showcased using real-world examples, one of which is the study programme of the Faculty of Information Technology CTU. Appendices contain additional design and implementation materials.
View/ Open
Collections
- Bakalářské práce - 18102 [1729]