Vliv teplotního cyklu na napjatost bezstykové koleje
Influence of temperature cycle on continuously welded track
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Psotka Petr
Vedoucí práce
Foglar Marek
Oponent práce
Vlasák Martin
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra betonových a zděných konstrukcíObhájeno
2016-06-30Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce je zaměřena na zkoumání kombinované odezvy bezstykové koleje a nosné konstrukce mostu na působící zatížení. V první části je shrnuta dostupná literatura zabývající se touto problematikou včetně platných návrhových norem a předpisů. Uvedeny jsou zde také realizované experimenty zkoumající zmíněný problém. V další části jsou analyzovány výsledky provozních měření uskutečněných v předešlých letech na železničním mostě u obce Chabařovice. Sledován je vliv zatížení kolejovou dopravou a vliv teplotní změny. Statistickými metodami a s pomocí výpočetního modelu jsou zkoumány hodnoty ekvivalentního součinitele teplotní roztažnosti konstrukce a odporu koleje proti podélnému posunutí. Výsledky jsou konfrontovány se závěry diplomové práce Ing. Patricie Chráskové, s platnými návrhovými přístupy a s výsledky ostatních výzkumů. This thesis examines the combined response of continuous welded rail and bridge structure to the applied load. The first part summarizes the available literature on the topic, including applicable design standards and regulations. There are also some realized experiments investigating the problem. The next part analyzes the results of field measurements carried out in previous years on the railway bridge near the Chabařovice village. There was studied the effect of rail transport loading and the effect of temperature change. Next part of this thesis examines value of equivalent coefficient of thermal expansion by using statistical methods and the numerical model of construction. Last chapter investigate the longitudial track resistance. The results are compared with conclusions of the thesis of Ing. Patricie Chrásková, valid standarts and results of other reserches.
Kolekce
- Diplomové práce - 11133 [446]