Rekonstrukce žst. Lužná u Rakovníka
Reconstruction of the Railway Station Lužná u Rakovníka
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Kuna Aleš
Vedoucí práce
Břešťovský Petr
Oponent práce
Horníček Leoš
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra železničních stavebObhájeno
2016-06-28Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V bakalářské práci je navržena rekonstrukce železniční stanice Lužná u Rakovníka. Hlavními požadavky jsou zvýšení rychlosti, optimalizace zapojení tratí do stanice a zvýšení bezpečnosti a komfortu cestujících. Návrh je vypracován ve třech variantách, ze kterých je prostřednictvím multikriteriálního hodnocení vybráno nejvýhodnější řešení. Ve všech variantách se objevují transformované výhybky a poloostrovní nástupiště s přístupem po centrálním přechodu. Ke všem variantám jsou zpracovány dopravní schémata a podrobné situace, k vybraným místům pak vzorové příčné řezy a návrh zhlaví. This bachelor thesis aims to design a reconstruction of the railway station Lužná u Rakovníka. The main requirements are increasing the speed, optimization of development of switches and increasing safety and comfort for passengers. The design is devised in three variations, the multi-criterial evaluation is used to determinate the best solution. In all variations there are used curved turnouts and island platforms with level crossing. Track diagrams and site plans are made for all variations, for the selected locations the model cross section and the development of switches are worked out.