Posouzení bezpečnosti na vybraných přechodech pro chodce v Praze 7
Safety Assessment on Selected Crossings in Prague 7
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Kálal Ondřej
Supervisor
Uhlík Michal
Opponent
Havlíček Tomáš
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra silničních stavebDefended
2016-06-27Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce "Posouzení bezpečnosti na vybraných přechodech pro chodce v Praze 7" má za cíl zhodnotit správnost provedení jednotlivých přechodů, které byly vybrány a označeny jako rizikové odborem dopravy MČ Praha 7. U každého přechodu jsou popsány jeho případné nedostatky a navrhnuta opatření ke zlepšení stávajícího stavu. Posouzení bylo zaměřeno především na délku přechodů, rozhledové poměry a správnost provedení hmatových a bezbariérových úprav. Výsledkem by měl být podklad, z něhož lze vyčíst, které přechody by bylo vhodné zrekonstruovat, a jak náročné by tyto úpravy byly. The goal of the bachelor thesis "Safety assessment on selected pedestrian crossing in Prague 7" is to evaluate correctness of execution on particular pedestrian crossings, which were selected and labeled as hazardous by the transport department of Prague 7 City District. For each pedestrian crossing there is description of possible imperfections and suggested alternations to improve current settings. The assessment has been focused primarily on length of the pedestrian crossing, sight conditions and correctness of tactile and barrier-free adjustments. The outcoming result should be a foundation on which basis we can recognise which of the crossings would be in need of reconstruction and how demanding these adjustments would be.
Collections
- Bakalářské práce - 11136 [223]