ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Construction Technology
  • Bachelor Theses - 11122
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Construction Technology
  • Bachelor Theses - 11122
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Metody snižování dopravního hluku na pozemních komunikacích

Reduction methods of traffic noise on roads

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Bůchová Sabina
Supervisor
Pospíchal Václav
Opponent
Konvalinka Adam
Field of study
Příprava, realizace a provoz staveb
Study program
Stavební inženýrství
Institutions assigning rank
katedra technologie staveb
Defended
2016-06-28



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item record
Abstract
V této bakalářské práci se autor zabývá problematikou snižování hlučnosti na pozemních komunikacích. Práce objasňuje některé současné možnosti snižování dopravního hluku a jeho následné měření. Pro shrnutí této problematiky se autor zaměřil na konkrétní situaci při použití protihlukové stěny, asfaltového betonu s gumoasfaltovým pojivem a klasickým asfaltovým betonem. Jednotlivá hlediska jsou mezi sebou porovnána z pohledu technologické náročnosti, počátečních nákladů a nákladů na údržbu, efektivity snížení hlučnosti, životnosti a vlivu na životní prostředí. Výsledkem je zhodnocení nejefektivnější metody pro snížení dopravního hluku na vybrané referenční pozemní komunikaci.
 
In this bachelor´s work author occupies with the problem of reduction of the volume on the road. This bachelor´s work clarifies current possibilities of the reducing traffic noise and its resultant measurement. For the summary of this problem author has focused on the specific situation at the occasion of using the acoustic wall, the asphalt concrete with gummyasphalt binder and the classic asphalt concrete. Individual perspective are compared from the perspective of the technological demands, initial costs and the maintenance costs, the efficiency of reducing noise and the life cycle and influence on the environment. The result of this bachelor´s work is evaluation of the most efficient method for reducing the traffic noise on the selected reference road.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/65671
View/Open
PLNY_TEXT (11.08Mb)
POSUDEK (428.4Kb)
POSUDEK (640.0Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 11122 [714]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV